Guldkorn fra IMDb (Pro)

29mar08

Har for nylig tilmeldt mig IMDb Pro, for en gratis periode af 14 dage, som giver adgang til en del guldkorn og et lækkert interface hvis man vil have sig et overblik over hvad der rører sig i filmindustrien. Og netop her fandt jeg det jeg ville kalde “den næste Eternal Sunshine”, ikke fordi den på nogen måde har noget med filmen Eternal Sunshine of the Spotless Mind at gøre, men fordi jeg havde samme ansigtsudtryk og samme tanker, da jeg så rollelisten til begge film.

Den nye film hedder The Trial of the Chicago 7, og som det kan ses via linket, består rollelisten bl.a. af: Will Smith, Kevin Spacey, Sacha Baron Cohen, Philip Seymour Hoffman, Taye Diggs (fra den, desværre, tidligt dræbte serie “Day Break”) og Jeff Daniels. Filmen tager udgangspunkt i sagen om de 7 personer, som i 1968 blev sigtet for konspiration da de ledte en demonstration imod Vitenam-krigen under præsidentkapløbet samme år, hvor både Martin Luther King, Jr. og Robert F. Kennedy blev skudt. Filmen er instrueret af Steven Spielberg (behøver vist ingen referencer, og skrevet af Aaron Sorkin (“The West Wing”, “Studio 60 of the Sunset Strip” og senest Charlie Wilson’s War), og Will Smith skal spille lederen af “Black Panther Party”, Bobby Seale, hvilket kunne flytte ham ud af hans kliche-fyldte roller, og over i noget med lidt mere substans.



1 Responses to “Guldkorn fra IMDb (Pro)”

  1. Den lyder fed! Glæder jeg mig til at se, når den engang kommer…


Skriv en kommentar